בדיקת צמיגים שגרתית

לפני נסיעות ארוכות במיוחד, או לפני נסיעות בתנאים מיוחדים, עליכם לבצע בדיקה של הצמיגים. כמובן שבדיקת צמיגים מומלצת מאוד לאורך כל השנה, אך חשוב במיוחד להקפיד עליה במקרים אלה.
הקפדה על צמיגים תקינים תבטיח לכם, קודם כל, נסיעה בטוחה. צמיגים תקינים מוגדרים ככאלה במידה ורמת לחץ האוויר בהם תקינה. תאונות רבות נגרמות רק בשל חוסר או עודף בלחץ אוויר בצמיגים. בנוסף לכך, לחץ אוויר שאינו תקין יגרום לשחיקה מהירה יותר של הצמיג, ולהוצאתו מכלל האיזון הדרוש לו בכדי לספק לרכב שלכם את המגע הטוב ביותר עם הכביש. לחץ אוויר שגוי עשוי להוביל לכדי אובדן שליטה ברכב, החלקה או תאונת דרכים.
לחץ אוויר שכזה גם יעלה את צריכת הדלק שלכם, משום שלצמיג תהיה התנגדות רבה יותר מצד הכביש. ניתן לבדוק את לחץ האוויר באמצעות משאבה ביתית או משאבות המוצבות בתחנות הדלק השונות ברחבי הארץ. אם החלטתם לנסוע לתחנת דלק על מנת לבדוק את לחץ האוויר, הקפידו שלא לנסוע יותר משני קילומטרים. הסיבה לכך היא שיש לבדוק את לחץ האוויר בצמיגים "קרים". לאחר שני קילומטרים הצמיגים מתחממים והתוצאה שתראו על גבי מסך המשאבה תהיה מטעה.
בדיקה נוספת אותה יש לבצע מדי פעם היא בדיקת ההגה. בבדיקה זו בוחנים האם ההגה רועד או מושך לכיוון מסוים. אם התגלה כי ההגה אכן מושך לכיוון מסוים, יש לכך מספר סיבות אפשריות. למשל, חוסר איזון או כיוון של הצמיגים, אשר עשוי להיגרם מכניסה לבור או מזעזוע אחר שנגרם לרכב במהלך נסיעה.
צמיגים שאינם מאוזנים יגרמו לרעידות במהלך הנסיעה, וכמובן לשחיקה רבה של הצמיגים. הדבר יחליש את אחיזת הכביש שלכם, והוא מסוכן מאין כמוהו. מסיבה זו, חשוב לבצע מדי פעם איזון צמיגים . מומלץ כי תבצעו בדיקה זו לפחות פעם בשנה, או בעת החלפת צמיגים.
לסיכום, חשוב מאוד לבצע בדיקות תקופתיות ושגרתיות לצמיגי הרכב שלכם. בסופו של דבר, הצמיג הוא האלמנט אשר מחבר בין הרכב שלכם לכביש עליו אתם נוסעים, ולכן יש לו השפעה רבה על בטיחות ונוחות הנסיעה.

Unless otherwise stated, the content of this page is licensed under Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License